فود پرس - با تعریف شاخص‌ها و استانداردهای لازم توسط موسسه ملی مشاوره کسب و کار و کارآفرینی استاندارد کارآفرینی تهیه و به کارآفرینان اهدا خواهد شد تا با نصب این آرم ویژگی‌های آن مجموعه به مخاطبان معرفی شود.
به گزارش خبرنگار ما دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین جلسه اعضای کانون عالی موسسه ملی مشاوره و کسب و کار و کارآفرینی ایران (ممکن) ضمن بیان این خبر افزود: در موسسه ملی مشاوره کسب و کار و کارآفرینی در نظر است تا هرم منزلت اجتماعی کارآفرینی ایجاد شود و کارآفرینان سراسر کشور براساس استانداردهایی شناسایی شده و کانونی از معتبرترین کارآفرینان کشور تشکیل شود تا افرادی که دارای شاخص‌های لازم هستند عضو کانون شده و دیگران هم درصدد تلاش برای تصاحب این شرایط برای ورود به کانون شوند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه این موسسه هیچ فعالیت اقتصادی نخواهد داشت و تنها اقدام به ارایه مشاوره‌های لازم خواهد کرد، افزود: در کشور کارآفرینان شایسته‌ای فعالیت دارند که اگر حمایت‌های جدی از آنها صورت پذیرد، نه‌تنها مشکلات داخلی، بلکه توان مرتفع ساختن مشکلات منطقه با همت کارآفرینان ایرانی وجود خواهد داشت.
رضایی با تاکید بر اینکه این موسسه مستقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند و نقش وی تنها در راستای حمایت از کارآفرینان است، متذکر شد: ایجاد موسسات کارآفرینی بسیار مفید است، چراکه کارآفرینان کشور بدون مشاوره نمی‌توانند حرف‌هایشان را به گوش مسوولان برسانند و اینگونه موسسه‌ها نقش موثری در توانمندسازی کارآفرینان کشور ایفا خواهد کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اینکه این موسسه ثبت شده است می‌تواند حتی به عنوان عضوی از اتاق بازرگانی فعالیت کند و از آنجایی که اتاق بازرگانی ماهیت شرکتی ندارد، نباید در مقابل سایر موسسه‌ها احساس رقابت کند.
وی با تاکید مجدد بر ماهیت مشاوره‌ای این موسسه تصریح کرد: ارایه مشاوره به مسوولان کشور، کارآفرینان و مشاوره‌های فنی ازجمله وظایف این موسسه تعریف شده است، چراکه هیچ‌گاه نباید مسوولان در دولت، مجلس و دیگر متولیان مرتبط با کارآفرینان، خود را بی‌نیاز از نظرات مخاطبان خود بدانند و باید حتی در تصویب قوانین از نقطه نظرات آنها استفاده شود و از این رو یکی از اقدام‌های اصلی این موسسه ارایه مشاوره در امور کارآفرینی به تصمیم‌گیران کشور است.
وی بررسی 5 سال آینده اقتصاد و پیش‌بینی آینده اقتصاد دنیا برای جلوگیری از تبعات توفان‌های اقتصادی برای کارآفرینان ایرانی را وظیفه دیگر موسسه برشمرد و خاطرنشان ساخت: این موسسه باید بتواند آینده بازارهای منطقه و دنیا را پیش‌بینی و به کارآفرینان اعلام کند تا کارآفرینان با برنامه‌ریزی و توانمندی بیشتری با بحران‌های اقتصادی مواجه شوند و به واقع این موسسه می‌تواند مشاوره‌های راهبردی در رابطه با محیط کسب و کار آینده کشور و منطقه ارایه دهد.
رضایی اضافه کرد: کارآفرینان ما افراد بسیار شایسته‌ای هستند و در صورتی که دچار مشکلی شوند، هیچ کمکی متوجه آنها نخواهد بود و از این رو موسسه ملی مشاوره کسب و کار و کارآفرینی تشکیل شده که در بحران‌ها به یاری کارآفرینان بشتابد و حتی دست یاری به سوی کارآفرینانی که دارای اهلیت بوده و در زندان هستند دراز کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه کارآفرینان امروز فرماندهان اقتصادی ما هستند، تاکید کرد:‌ عیب‌یابی و اصلاح فرآیندهای تولید در کسب و کار ازجمله رئوس برنامه‌های این موسسه است تا پس از شناسایی، راندمان تولید را ارتقا یابد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان اینکه امروز معلوم نیست جایگاه یک کارآفرین در اقتدار ملی کجاست، گفت: وقتی در کشور ما کارآفرینی که 5 تا 6 هزار نفر اشتغالزایی داشته است منزلتی کمتر از یک کاپیتان تیم فوتبال دارد، بدیهی است که این منزلت اجتماعی و اقتصادی نیاز به بازنگری دارد و این موسسه در این راستا گام خواهد برداشت.
کد خبر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درکانون عالی موسسه ملی مشاوره کسب و کار و کارآفرینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =